yandex

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

تاکنون به این داستان فکر کرده اید که چگونه گوگل می تواند اطلاعات خواسته شده شما را پیدا کند و به شما نشان دهد؟ برای شما جالب نیست که اصولا دو یا سه نتیجه جست و جو شده، عموما می تواند نیاز ما را برطرف کند ؟ برایتان سوال پیش نیامده است که گوگل از کجا و چگونه می تواند دقیقا آن چیزی را پیدا کند که عمده نیاز ما می باشد؟ یک پایه این جواب ها در سئو سایت نهفته است. ما می خواهیم در انتهای این مقاله بفهمیم که چگونه می توانیم کاری کنیم که تا گوگل سایت ما را به عنوان رتبه برتر نشان دهد. برای این باید ابتدا به سوالات مطرح شده پاسخ دهیم. از مسیر این پاسخ ها و شناخت کارکرد سئو سایت کم کم به هدف اصلی خودمان می رسیم و از این طریق میتوانیم هزینه سئو سایت خود را نیز کاهش دهیم.

منتها قبل از شروع بحث اصلی شاید این پرسش پیش بیاید که رتبه برتر بودن در جست و جوهای گوگل چه مزیتی می تواند داشته باشد؟ کاربر سایت ما می تواند به شکل اختصاصی و از طریق آدرس سایت به صفحه ما مراجعه کند و دیگر در این بین احتیاجی به جست و جو گوگل وجود ندارد.

برای پاسخ به این سوال کافی است به زندگی خودتان نگاه کنید. در چند درصد استفاده خود از انواع سایت ها ( حتی سایت های پر کاربرد و معروف ) از لینک مستقیم استفاده می کنید و چند درصد سراغ گوگل می روید؟ به نظر می آید گوگل کاری کرده است که ما تنها به آن نیاز داشته باشیم. این یعنی تمام سایت ها برای جذب مخاطب نیاز دارند که گوگل را راضی کنند و این میسر نمی شود مگر از طریق سئو سایت

در واقع همانطور که گفتیم، ما به عنوان کاربر عموماً با مراجعه به چند مورد اول جست و جو نیاز خودمان را برطرف می کنیم. بنابراین نتیجه منطقی این است که سایت هایی که در به عنوان نتایج اول گوگل معرفی می شوند بازدید بالاتری خواهند داشت و این بازدید بالا در دنیای اینترنت یعنی سرمایه و سود بسیار بسیار بالا.

 

چگونگی کارکرد سئو سایت در رتبه بندی گوگل

 

چگونگی کارکرد سئو سایت در رتبه بندی گوگل

برای فهمیدن تاثیر سئو سایت باید به روزهای اول اختراع اینترنت برگردیم. به روزهایی که اینترنت هنوز جهانی نبود و صرفا بین یک عده خاص اطلاعاتی جابه جا می شد. در آن روزها اینترنت جکم سیم تلفن را داشت. با این تفاوت که بجای انتقال صدا و صوت، مشغول انتقال انواع اطلاعات مختلف ( بیشتر اطلاعات متنی ) بود. در این میان چون استفاده کننده گان از این دنیای تازه متولد شده کم بود، اطلاعات به راحتی قابل طبقه بندی و دسته بندی بود. اما رفته رفته اینترنت رو به جهانی شدن پیش رفت و با ورود هر یک نفر به دنیای اینترنت، اطلاعاتی چند برابر به آن اضافه می شد. این جا بود که دنیا به چیزی تحت عنوان موتور جست و جو احتیاج پیدا کرد. کار این موتورها در ابتدا دسته بندی موضوعی اطلاعات بود.

اما ناگهان دنیا منفجر شد. در واقع این بمب اطلاعات بود که در دنیا به انفجار در می آمد. هرکسی از هر جای کره زمین اطلاعاتی را وارد دنیا می کرد و بسیاری مشغول تبدیل اطلاعات حقیقی به اطلاعات مجازی شدند. این جا بود که دیگر طبقه بندی های کلی پاسخگو نبود و نیاز بود راهی دیگر برای این مسئله پیدا شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه فرمایید :

تبلیغ در گوگل یا همان گوگل ادز چیست و چگونه کار می کند؟

 

سئو سایت راهی بود که طراحان موتور جست و جو به آن رسیدند. طرح کلی و پایه ای سئو سایت بسیار ساده است. هر موتور جست و جو گر برای این که بتواند جست و جو بهینه داشته باشد، الگوریتم مشخصی را وضع کرد. این الگوریتم اصولا از روانشناسی مخاطب و همچنین از نگارش و تولید محتوا نشات گرفته و می گیرد.

به این الگوریتم ها و قوانین جست و جو در موتور جستجوگر، سئو می گویند. اما این قوانین چیزی پنهانی نیست و هرسال موتورهای مختلف مانند گوگل قوانین به روز شده خود را در اختیار عموم مردم قرار می دهند تا به واسطه آن صاحبان سایت ها بدانند چه چیزهایی را باید رعایت کنند تا به عنوان جست و جو های اول گوگل یا هر موتور دیگری مطرح شوند. این رعایت کردن قوانین را در مجموع سئو سایت می نامیم.  بنابراین ما باید در طراحی سایت خود، حتما و حتما باید به سئو سایت توجه ویژه ای داشته باشم. زیرا بدون سئو سایت طراحی سایت ما هر چقدر هم عالی باشه، دیده نخواهد شد.

 

طراحی سایت ارزان و سئو وب سایت

همانطور که در بالاتر گفتیم یک طراحی سایت با تمام خوبی هایی که داشته باشد اگر نتواند سئو سایت مناسبی داشته باشد و نتواند گوگل را راضی کند، در واقع به هیچ دردی نمی خورد و عملا دیده نمی شود. اینجاست که یک طراحی سایت شرکتی که از سئو سایت مناسبی برخوردار است می تواند گوی سبقت را از سایت هایی با طراحی های چند میلیونی برباید.

سوال اصلی اینجاست که چگونه می توان یک طراحی سایت ارزان را در کنار سئو سایت مناسب قرار داد. برای پاسخ دادن به این سوال به سازوکار سئو سایت نگاهی باید نگاهی بیندازیم.

 

طراحی سایت ارزان و سئو وب سایت

 

سئو سایت از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است. بخش داخلی شامل دو زیر مجموعه و بخش خارجی شامل یک زیر مجموعه است.

بخش سئو سایت خارجی در حقیقت لینک هایی است که سایر سایت ها در مطالب خودشان برای سایت شما می زنند. به نوعی همان تبلیغات اینترنتی می باشد. البته این سئو سایت زمانی کارآمد است که دو مطلب به یکدیگر مرتبط باشد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه فرمایید :

نکات مهم و کاربردی طراحی سایت

 

به طور مثال شما در سایت خود مطلبی با مضمون پزشکی مردان دارید و می خواهید از سئو خارجی برای این مطلب استفاده کنید. در این حالت شما باید به دنبال سایتی مرتبط با پزشکی و پربازدید پیدا کنید که در یکی از مطالب مربوط به پزشکی مردان، لینک مطلب شما را بگذارد. در این حالت گوگل متوجه می شود که مطلب شما اعتبار دارد و می تواند آن را به عنوان یک نتیجه قابل اتکا به کاربر نشان دهد. همین مفهوم ساده عنوان های مختلفی چون رپورتاژ خبری و رپورتاژ آگهی را به دنیای اینترنت اضافه کرد.

اما سئو داخلی که از دو بخش تشکیل شده است، فقط و فقط به خود سایت شما بستگی دارد. یکی از این بخش ها مربوط به برنامه نویسی و طراحی سایت مرتبط است و بخش دیگر که بسیار هم مهم می باشد مربوط به استراتژی تولید محتوا و محتوا گذاری است.

در مورد سئو سایت در برنامه نویسی و طراحی سایت باید گفت که گوگل همیشه دنبال سایت هایی می گردد که مطالب تخصصی به مخاطب ارائه می دهند. از این رو دوست ندارد یک مطلب پزشکی از یک سایت فروشگاهی به کاربر نشان دهد. ازین رو یکی از تفاوت های عمده بین طراحی سایت پزشکی با طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی هر سایت دیگر در همین سئو سایت محسوب می شود.

 

تولید محتوا در طراحی و خدمات سئو سایت

 یکی دیگر از بخش های مهم طراحی و خدمات سئو سایت، محتوای سایت می باشد. در واقع اصلی ترین چیزی که قرار است با آن به گوگل ثابت کنید مطلب شما به درد کاربر می خورد، خود مطلب می باشد. بهترین راه برای افزایش رتبه وب سایت در گوگل بعد از طراحی سایت, افزایش محتوای سایت با مطالب تولیدی و جدید است. تولید محتوا یکی از مهمترن فاکتورها برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل می باشد.

گوگل باید متوجه شود که مطلب شما به اندازه کافی تخصصی و معتبر است. از طرفی اطلاعاتی نو به کاربر ارائه بدهد که در سایت دیگری مثل آن پیدا نمی شود. حساسیت گوگل درباره تولید محتوا بسیار بیشتر از گذشته شده است. در کلام بهتر سئو سایت در این بخش فراتر از چند قانون محدود عمل می کند. گوگل به واسطه هوش مصنوعی که دارد می تواند متن را از هر نظر بسنجد و به آن رتبه بدهد. از این رو استفاده بیجا و بی ربط کلمات کلیدی یا استفاده از هر قانون دیگری نمی تواند گوگل را مجاب به نشان دادن سایت شما بکند.

 

تولید محتوا در طراحی و خدمات سئو سایت

 

برای افزایش بازدید سایت باید موارد مختلف سئو را رعایت کنیم و سعی کنیم از آن ها به درستی استفاده کنیم. واقعیت این است که در طراحی سایت و تولید محتوا باید نیاز کاربر را در نظر بگیرید و واقعا چیزی به کاربر ارائه بدهید که او دوست دارد و به دردش می خورد. توجه داشته باشید که هر چه تعداد مخاطب های شما بیشتر باشد، همان قدر رتبه شما بالاتر می رود و این نیز از دیگر روش های افزایش رتبه سایت در گوگل محسوب می شود.

دقت کنید که برخی ادعا میکنند که به راحتی و بدون انجام چنین مراحلی می توانند سایت شما را در رتبه های اول گوگل قرار دهند. این افراد عموما باگ هایی از سئو سایت می دانند که به واسطه آن تا چند وقت سایت مورد نظر خود را در رتبه های بالا نگه می دارند. اما هوش مصنوعی گوگل فرصت چندانی به آن ها نمی دهد و نه تنها آن سایت از این رتبه ها خارج می شود، بلکه تا مدت ها جریمه می شود و در صورت رعایت سئو سایت نیز اجازه حضور در رتبه ها و حتی صفحات اول را نخواهد داشت.

بنابراین عملا ریسک انجام چنین کاری بسیار بالاست و هیچ پشتیبانی برای آن وجود ندارد. از این رو بهتر است برای این که سایت خود را در رتبه های بالا ببینید، سراغ متخصصین و مهندسین این حوزه بروید. مسلما نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت. این نکته را نیز یادتان باشد، قوانین سئو هر ساله توسط گوگل به روز رسانی می شود. بنابراین اگر می خواهید همیشه سایت با رتبه خوبی داشته باشید، از قوانین جدید گوگل در این زمینه غافل نشید.

در صورت مشاوره رایگان جهت انجام سئو سایت و یا طراحی سایت می توانید با شرکت طراحی سایت ساپرن تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی نمایند.

ارسال نظر

محاسبه قیمت طراحی سایت
هزینه سئو سایت
درخواست مشاوره