yandex

افزایش مخاطب با تحقیق کلمات کلیدی در سئو سایت

افزایش مخاطب با تحقیق کلمات کلیدی در سئو سایت

افزایش مخاطب با تحقیق کلمات کلیدی در سئو سایت

پس از طراحی سایت و حال آن که یاد گرفتید چگونه در نتایج موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، وب سایت خود را در معرض دید همگان قرار دهید، نوبت آن است تا در رابطه با کلمات کلیدی خود تصمیم گیری بهتری کنید و ببینید که چگونه می توانید با در پیش گرفتن یک استراتژی مناسب،به خواسته های خود برسید.

به هیچ وجه نباید قدرت کلمات کلیدی را دست کم گرفت و می توان به راحتی با استفاده از کلمه کلیدی مناسب به جایگاه بسیار عالی در موتورهای جستجو رسید و  باعث افزایش بازدید سایت خود شوید.

 

صرفا برای تحقیقات بر روی کلمات کلیدی، شما باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • مردم در موتورهای جستجوگر چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند؟
  • چه تعدادی از افراد آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند؟
  • در چه فرمتی دوست دارند اطلاعات را دریافت کنند؟

 

تحقیق کلمه کلیدی برای بهینه سازی وب سایت

 

در این قسمت از مقاله، قصد داریم تا شما را با برخی از استراتژی ها و ابزارها جهت شناسایی و تحقیق کلمات کلیدی آشنا سازیم و تاکتیک هایی را یاد بگیرد که می توانید با استفاده از آن ها تولید محتوا قدرتمند کرده و سئو سایت خود را انجام دهید.

مطمئنا با در پیش گرفتن این کار، شما به مرحله جدیدی از سئو سایت خواهید رسید و می توانید مخاطبین بسیار زیادی را به سمت سایت خود سوق دهید.

 

قبل از تحقیق کلمات کلیدی، از خود چنین سوالاتی را بپرسید!

قبل از اینکه با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجوگر (سئو) اقدام به گسترش کسب و کار کنید، در وهله اول باید مشتریان خود و هدف های آنان را شناسایی کنید.

بسیاری از افراد از اینکه به دنبال تحقیق کلمات کلیدی باشند هراس دارند، چون یک واقعیتی وجود دارد و این است که وقت بسیار زیادی را ممکن است از یک فرد بگیرد تا کلمات کلیدی مناسب را تحویل آن شخص دهد.

اما باید بدانید که هر تلاشی، مزدی دارد و شما مطمئنا به خواسته هایتان از طریق کلمه کلیدی مناسب خواهید رسید.

پاسخ این است که شما واقعا برای چه به دنبال گرفتن جایگاه مناسب هستید و از جمعیتی که به سمت سایت شما خواهند آمد چه انتظاری دارید.

 

تحقیق کلمه کلیدی برای بهینه سازی سایت

 

تمرکز بر روی جمعیتی که به سایت شما می آیند بسیار مهم است و پس از آن باید بتوانید بر روی کلمات کلیدی و داده هایی که به دست آوردید تحقیق کنید و آن زمان است متوجه تغییر در روند کسب و کار خود خواهید شد و موفقیت را احساس می کنید.

برای مثال، علی و فرشاد صاحب ی بستنی فروشی در سطح شهر هستند و به تازگی چیزی از SEO اینترنت شنیده اند و قصد دارند تا با استفاده از آن، در گوگل نمایان شوند و مشتریانی را به سمت خود جذب کنند، در وهله اول آن ها باید از خود بپرسند که:

  • مردم در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر،در رابطه با کدام یک از مدل های بستنی جستجو می کنند؟
  • چه گروهی از افراد به دنبال اطلاعات بستنی در گوگل هستند؟
  • چه زمانی در چه فصلی مردم کلمات کلیدی بستنی را جستجو می کنند؟
  • آیا صرفا این یک مسئله فصلی است؟
  • مردم چگونه برای بستنی اقدام به جستجو می کنند؟
  • از چه کلماتی استفاده می کنند؟
  • چه سوالاتی از موتور جستجوگر می پرسند؟
  • آیا به دنبال سلامتی خود هستند؟
  • آیا به فکر دندان های خود هستند؟
  • آیا بیشتر نتایج جستجو از سوی کاربران موبایل است؟
  • چرا مردم به دنبال بستنی هستند؟
  • آیا کسی حاضر است از آن سوی شهر و یا از آن سوی کشور،سفارسی را به ثبت برساند؟

تمامی این مسائل، سوالاتی و جواب هایی است که به شما کمک می کند تا بستنی فروشی خود را همراه با طراحی سایت فروشگاهی گسترش دهید و در نتیجه مردم بتوانند به محصولات بستنی فروشی شما دست پیدا کنند!.

حال می توانید از طریق سوالات و جواب هایی که دریافت کردید، کلمه کلیدی مناسب را پیدا کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید :

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در خدمات سئو سایت

 

مردم در چه دوره ای اقدام به جستجو می کنند؟

ممکن است از خود بپرسید که مردم در چه زمانی اقدام به جستجو می کنند و چه کسانی به دنبال خدمات و سرویس های اینترنتی هستند و چگونه می توانید فروش خود را از طریق طراحی وب سایت افزایش دهید.

 

تحقیق کلمه کلیدی

 

کشف کلمات کلیدی مناسب

ممکن است در ذهن خود چندین کلمه کلیدی مناسب داشته باشید که فکر می کنید می توانید با استفاده از آن ها جایگاه مناسبی را در سطح موتورهای جستجوگر دست پیدا کنید.

حال این کلمات کلیدی می توانند به محصولات شما تبدیل شوند و یا اینکه با استفاده از آن ها، خدماتی را ارائه دهید و تحقیقات خود را بر روی کلمات کلیدی آغاز کنید.

شما با استفاده از کلمات کلیدی که در اختیار دارید، می توانید آن ها را در یک ابزار Keyword Research tool قرار دهید و ببینید که ماهیانه و یا روزانه به چه میزان از آن کلمات کلیدی در سطح اینترنت جستجو و به کار گرفته می شود و در کنار آن، کلمات کلیدی مرتبط را نیز پیدا کنید.

البته یک مسئله را نباید فراموش کنید که کلمات کلیدی هر چه پرطرفدارتر باشد، رشد در آن نیز برای شما سخت تر خواهد بود.

یک بار که کلمه کلیدی را درون ابزار مورد نظر قرار دهید، آن زمان مطمئنا برای شما سوالات و پاسخ های بیشتری مطرح خواهد شد که با مقالات شما همخوانی دارد و می تواند شما را به مرحله رسیدن به موفقیت نزدیک کند.

برای مثال، مراسم عروسی در راه است و یک گل فروشی قصد دارد تا کسب و کار خود را ارتقا دهد.

در ابزار مورد نظر یعنی Keyword Research tool اقدام به وارد کردن کلمات کلیدی "Wedding" و "Florist" می کنید و پس از آن مطمئنا با چنین نتایجی رو به رو خواهید شد.

  • دسته گل عروسی / Wedding Bouquets
  • گل عروس / Bridal Flowers
  • فروشگاه گل فروشی عروسی / Wedding Flower Shop

در این پروسه، شما خواهید یافت که کدام یک از کلمات کلیدی می تواند مناسب محتوا شما باشد و می تواند حجم بیشتری از نتایج جستجوها در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر را در بر بگیرد.

در برخی از موارد، ممکن است کلمات کلیدی که شما انتخاب کردید، روزانه جستجوی کمی در گوگل داشته باشد و یا در کل افراد کمی آن کلمه را جستجو کنند و مخاطب زیادی نداشته باشد.

از آن جایی که بالا و پایینی بودن کلمات کلیدی می تواند در بازدید سایت شما موثر باشد، باید بدانید که یک کلمه کلیدی به چه میزان در طول روز جستجو می شود و آمارهای این چنینی در اختیار داشته باشید!.

 

کشف کلمات کلیدی مناسب

 

هر چند مدت یک بار کلمات کلیدی مد نظر ما جستجو می شود؟

 

  1. تحقیق بر روی حجم کلمات کلیدی

همانگونه که ذکر شد، هر چه کلمه کلیدی پرطرفدارتر باشد، مطمئنا بالا آمدن بر روی آن کلمه کلیدی نیز برای شما سخت تر خواهد بود و نیاز است تا تلاش بیشتری برای آن کنید.

برای مثال ممکن است شما در یک صفحه از نتایج گوگل چیزی حدود 10 تا نتیجه را مشاهده کنید که دارای کلمات کلیدی سنگین و پرطرفدار هستند.

اگر شما مصمم باشید که به آن کلمه کلیدی دست پیدا کنید، ممکن است چیزی حدود یک سال و یا حتی بیشتر بسته به نوع کلمات کلیدی که در دست دارید طول بکشد تا شما نیز جز 10 نتایج اول گوگل باشید.

اکثر برندهای معتبر و وب سایت های کلان، بسیاری از کلمات کلیدی پرطرفدار را در دست گرفتند و اگر بخواهید که آن ها را دور بزنید، مطمئنا نیازمند تلاش های بسیار هستید!.

مطمئنا هر چه کلمه کلیدی بیشتر جستجو شود، فروش شما نیز بیشتر خواهد بود و در زمینه کسب و کار خود موفق خواهید شد.

هر چند پیشنهاد می شود که اگر کسی در ابتدای کارش است، می تواند از کلمات کلیدی مرتبط شروع کند که مقداری طولانی تر از کلمات کلیدی اصلی هستند و از آن جا می تواند نتایج مناسبی نیز دریافت کند.

 

  1. درک کلمات کلیدی طولانی

آیا تا به حال فکر کردید، برای مثال در کلمه کلیدی "کفش" جایگاه اول گوگل را به دست بیاورید؟

مطمئنا بسیار خوب می شود اگر چنین اتفاقی بیوفتد و در طول ماه چیزی حدود 50 هزار نفر چنین کلمات کلیدی را جستجو می کنند و حتی کلمات کلیدی نیز وجود دارد که صرفا ماهی 5 هزار نفر آن را جستجو می کند.

حال بستگی به شما دارد که چه کلمه کلیدی را برای سایت خود پیدا کنید تا بتوانید جمعیت را به سمت سایت خود سوق دهید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید :

تاثیر سئو سایت و بهینه سازی در افزایش بازدید سایت

 

درک کلمات کلیدی در سئو وب سایت

 

به عکس بالا توجه کنید. آیا شخص جستجو کننده قصد داشته تا درباره پیتزا بداند؟ یا یک پیتزا را سفارش دهد؟ شاید هم به دنبال رستورانی بوده تا خانواده را با خود ببرد؟

گوگل نمی داند که شخص مقابل دقیقا چه می خواهد و از این جهت برای اینکه شخص را به جواب نزدیک کند، نتایج مختلفی را به کاربر نمایش می دهد.

 

درک کلمات کلیدی در سئو وبسایت

 

اگر شما کلمه پیتزا را در گوگل جستجو کنید، ممکن است "پنیر" نیز به شما نمایش داده شود زیرا گوگل فکر می کند که شما به پنیر علاقه مند هستید که فکر اشتباهی هم نکرده است!.

 

درک کلمات کلیدی در سئو

 

آیا با جستجو کردن در گوگل قصد داشتید یک مکانی را برای خوردن پیتزا پیدا کنید؟ مطمئنا می توانید از گزینه Discover More Places به نحوه احسنت برای این مسئله استفاده کنید.

حال بد نیست که بدانید، جستجوی افراد معمولا طولانی تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

به نمودار زیر توجه کنید.

درک کلمات کلیدی

 

فکر نکنید صرفا کلمات کلیدی تک می توانند تمامی آمار جستجوها را در بر بگیرند، ببینید که کلمات کلیدی متوسط و طولانی به چه میزان جستجو می شوند و در اکثر موارد می توانند برای شما نتایج مثبتی را به ارمغان آورند.

برای مثال، پیش تر برای شما کلمه کلیدی "کفش" را مثال زدیم.

کسی که در گوگل "کفش" را جستجو می کند، صرفا می خواهد نمونه کفش هایی را برای تفریح مشاهده کند و یا ایده هایی از آن دریافت کند.

اما اکثر نتایج برای کفش به این صورت است "مناسب ترین کفش پیاده روی سایز 40".

این صرفا یک مثال بود تا شما درک بهتری از مسئله داشته باشید و بدانید که کلمات کلیدی طولانی نیز طرفداران خاص خود را دارد که تعداد آن ها بسیار زیاد است.

 

  1. ساخت استراتژی با استفاده از حجم جستجوها

حال شما دانستید که چگونه می توانید برای کلمات کلیدی درست، بازاریابی کنید و ببینید که آمار و ارقام آن به چه صورت است.

نوبت آن رسیده تا شما با استفاده از آن ها یک استراتژی مناسب را طراحی کنید.

 

  1. بررسی کردن کلمات کلیدی رقیبان

حال شما تعدادی کلمات کلیدی در دست دارید و سوالی پیش می آید که، کدام یک از آن ها را باید انتخاب کنید؟

به شما پیشنهاد می شود تا کلمه کلیدی را انتخاب کنید که از لحاظ جستجو آمار بالایی داشته باشد و هنوز رقیبان شما از آن کلمه کلیدی استفاده نکرده اند و از طرفی دیگر ببینید که در کدام یک از کلمات کلیدی رقیبان شما توانسته اند جایگاه مناسبی را از آن کسب کنند تا از این طریق هزینه سئو سایت خود را کاهش دهید.

اگر از همین الان برای کلمه کلیدی مناسب سایت خود برنامه ریزی کنید، مطمئنا بعدا نگران این نیستید که شخص دیگری از کلمه کلیدی مناسب شما استفاده کرده و برنامه های شما را به هم ریخته است و می توانید استراتژی مناسب خود را به درستی پیش ببرید.

 

بررسی کلمات کلیدی رقیبان در تحقیق کلمات کلیدی

 

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید :

الگوریتم رنک برین چیست؟

 

  1. کلمات کلیدی بر اساس فصل

برخی از کلمات کلیدی ها به صورت فصلی محبوب می شوند، برای مثال ممکن است در فصل زمستان از آبان ماه تا دی ماه، کلمه کلیدی "جعبه کریسمس" در گوگل محبوب شود و مردم به دنبال آن باشند و پس از آن دیگر خبری از جستجو برای این کلمه وجود نداشته باشد.

 

  1. کلمه کلیدی بر اساس منطقه

شما می توانید استراتژی خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که بر اساس منطقه تان محبوب شوید.

شما می توانید با استفاده از ابزار Google Keyword Planner اقدام به جستجو کلمه کلیدی مناسب بر اساس منطقه کنید و این ابزارها می توانند به شما کمک شایانی در استراتژی تولید محتوا کنند.

 

  1. چه فرمتی برای جستجو کننده مناسب است؟

فرمتی برای مخاطب مناسب است که به راحتی بتواند در گوگل اقدام به جستجو کند و از قصدی که دارد به راحتی گوگل را مطلع سازد تا گوگل و یا دیگر موتورهای جستجوگر بهترین نتیجه را به آن شخص نمایش دهد.

هزاران نوع جستجو وجود دارد و در این قسمت، شما را با برخی از محبوب ترین روش های جستجو آشنا می کنیم.

 

  • پرسش های اطلاعاتی

برای مثال، کسی که جستجو می کند، به دنبال این است که نام یک باند موسیقی و یا مرکز خرید را بداند.

 

پرسش های اطلاعاتی در تحقیق کلمات کلیدی

 

  • پرسش های هدایتی:

کاربر به دنبال این است که به یک صفحه خاص مراجعه کند تا از رویدادی با خبر شود.

 

پرسش های هدایتی در تحقیق کلمات کلیدی

 

  • پرسش های تجاری:

کاربر به دنبال خرید است و برای مثال دوست دارد تا بلیط یک هواپیما را خریداری کند و یا اینکه به صورت قانونی (پولی) به یک موزیک گوش فرا دهد.

 

پرسش های تجاری در تحقیق کلمات کلیدی

 

  • پرسش های تبلیغاتی:

کاربر به دنبال مقایسه محصولات است و یا اینکه می خواهد بهترین محصول بازار را خریداری کند.

 

پرسش های تبلیغاتی در تحقیق کلمات کلیدی

 

  • پرسش های محلی:

کاربر به دنبال چیزی در محل زندگی اش می گردد و در گوگل اقدام به جستجو می کند.

 

پرسش های محلی در تحقیق کلمات کلیدی

 

اگر می خواهید درک بهتری از کلمات کلیدی جمع آوری شده داشته باشید، پیشنهاد می شود تا نیم نگاهی به نحوه نمایش مطالب در گوگل بی اندازید و پس از آن مطمئنا می توانید درک بهتری از کلمات کلیدی خود داشته باشید و بدانید که چه محتوایی را باید تولید کنید تا مورد پسند عام قرار بگیرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید :

تاثیر سئو سایت بر برند سازی و برندینگ

 

میلیون ها جستجو در گوگل صورت می گیرد و گوگل به گونه ای هوشمند شده است که بهترین نتایج را به کاربران نمایش می دهد و کمتر خطایی از سوی گوگل اتفاق می افتد.

برای مثال کافی است کلمه "لباس" را در گوگل جستجو کنید.

پس از آن به نقشه های آنلاین آن نگاهی بی اندازید.

گوگل بهترین نتایج را از طریق کسانی که به صورت آنلاین با این مراکز آشنا شده اند و یا خرید کرده اند به شما پیشنهاد می دهد.

پس می بینید که صرفا گوگل به کسب و کارهای آنلاین اهمیت نمی دهد و بلکه نگاه ویژه ای به کسب و کارهای محلی دارد.

همانند کلمه "پیتزا"، "کفش" و یا "لباس" اگر این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید، گوگل ممکن است نتایج مرتبط و نزدیک با این موارد هم برای شما نشان دهد.

با این کار گوگل و یا دیگر موتورهای جستجوگر قصد دارند تا شما را در این زمینه راهنمایی و کمک کنند.

اگر قصد دارید تا نتایج شما در گوگل ثبت شود، به شما پیشنهاد می شود تا بر روی SERP گوگل نیز دقت بالایی داشته باشید.

 

معرفی ابزارهای کارآمد برای تحقیق کلمات کلیدی

یک کلمه کلیدی به چه میزان به وب سایت شما ارزش می دهد؟

این ابزارهایی که قرار است معرفی شود،به شما کمک می کند تا بتوانید درک بهتری از کلمات کلیدی داشته باشید.

 

  • Moz Keyword Explorer

کافی است در این ابزار کلمه کلیدی خود را وارد کنید و پس از آن میزان جستجوی ماهیانه آن کلمه را دریافت کنید و ببینید که در چه صفحه هایی قرار گرفته است و جایگاه آن به چه صورت است.

یکی از مزایای مثبت این ابزار این است که به شما میزان سختی آن کلمه کلیدی را نیز می گوید،به این صورت که شما به چه میزان باید بر روی کلمه کلیدی کار کرده تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

  • Google Keyword Planner

محصولات گوگل بی نظیر هستند و می توانند به تنهایی به نیازهای شما پاسخ دهند،شما با استفاده از این ابزار می توانید بر روی کلمه کلیدی مد نظر خود تحقیق کاملی را انجام دهید و تاریخچه مناسبی از آن کلمه کلیدی به دست آورید.

 

  • Google Trends

با استفاده از ابزار Google Trends می توانید بدانید که بهترین زمان استفاده از یک کلمه کلیدی چه موقع است.

برای مثال شما با استفاده از این ابزار می توانید بدانید که "ایده هالووین" برای زمان یک هفته قبل از هالووین مناسب است.

 

  • AnswerThePublic

این ابزار رایگان به شما اجازه می دهد تا با استفاده از کلمات کلیدی که برای سوالات پیش می آید، آگاه شوید و کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار داده تا با استفاده از آن ها اقدام به تولید محتوا قوی کنید.

 

  • Spyfu Keyword Research Tool

با استفاده از این ابزار می توانید به نتایج جالبی برای کلمات کلیدی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

 

  • Google Correlate

می توان گفت که کار این ابزار همانند Google Trends است با این تفاوت که این ابزار به شما کمک می کند تا به سوالات پرسیده شده در گوگل دست پیدا کنید و کلمات کلیدی را از آن اسختراج کنید.

 

در صورت نیاز به مشاوره رایگان میتوانید با شرکت طراحی سایت ساپرن در زمینه طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت رستوران ، طراحی سایت املاک ، بهینه سازی سایت و محاسبه هزینه سئو سایت  تماس بگیرید و در این خصوص راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ارسال نظر

محاسبه قیمت طراحی سایت
هزینه سئو سایت
درخواست مشاوره