yandex

چگونه یک سایت فروشگاهی موفق داشته باشیم؟

چگونه یک سایت فروشگاهی موفق داشته باشیم؟

چگونه یک سایت فروشگاهی موفق داشته باشیم؟

نقطه ی شروع یک طراحی سایت فروشگاهی موفق همواره نگرانی ها و دغدغه هایی را به همراه دارد که تمام فعالان این حوزه با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. گفتنی است موفقیت در احداث انواع وب سایت های فروشگاهی نیازمند انجام اقداماتی است که اگر در انجام آن ها سهل انگاری نشود به طور صد در صد به بهترین نتیجه های ممکن خواهید رسید.

در مسیر فعالیت های یک سایت فروشگاهی موفق می بایست به نکات و عوامل گوناگونی توجه داشته باشید که در ادامه ی متن ما آن را از جهات مختلفی بررسی کرده ایم و تکنیک های موثری معرفی نموده ایم که اگر به آن ها عمل کنید شک نداشته باشید که قطعاً در آینده ی نه چندان دور شما صاحب یک سایت فروشگاهی موفق خواهید شد و به سوددهی های مطلوبی خواهید رسید.

 

تاثیر طراحی وب سایت فروشگاهی بر روند موفقیت

پیدایش اینترنت همواره موجب بر سهل و سریع تر شدن فعالیت های بسیاری در زمینه های مختلفی شده است که یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین آن ها انجام داد و ستد، و خرید و فروش های غیر حضوری می باشد که از طریق وب سایت های فروشگاهی موجود در صفحات اینترنتی انجام می شود. این امر موجب شده افراد متعددی علاقه مند به شروع فعالیت و سرمایه گذاری در این حوزه ی پر درآمد و محبوب شوند. اگر شما هم جزء این افراد هستید باید بدانید که یک سایت فروشگاهی موفق برای رسیدن به نقطه ی سود دهی دلخواه خود، اقدامات موثر بسیار زیادی انجام داده است. یکی از حائز اهمیت ترین اقدامات تاثیر گذار بر موفقیت سایت فروشگاهی، طراحی وب سایت است.

در طراحی وب سایت فروشگاهی خود اگر سرسری رفتار کنید و نکات مربوط به آن را رعایت نکنید مطمئناً به نتیجه ی دلخواه خود نخواهید رسید، چرا که در مورد وب سایت های فروشگاهی، شکل ظاهری و طراحی وب سایت مربوطه به عنوان ویترین فروشگاه محسوب می شود. حتماً فروشگاه هایی را در سطح شهر دیده اید که به علت ویترین جذابی که دارند، همواره مشتری های بسیار زیادی را به خود جذب می کنند، پس اگر ویترین سایت فروشگاهی خود را که همان طراحی ظاهری آن است به نحو احسن آماده سازی کنید، اولین قدم را در مسیر داشتن یک وب سایت فروشگاهی موفق با جذب مشتری بالا گذاشته اید.

از جمله نکاتی که اگر در رعایت آن ها در طراحی و تهیه ی محتوای سایت خود نهایت تلاشتان را انجام دهید، ویترین سایت شما بسیار جذاب و فوق العاده ای خواهید داشت، عبارت می باشند از:

 

تاثیر طراحی وب سایت فروشگاهی بر روند موفقیت

 

نکات مهم در طراحی و تهیه محتوای سایت فروشگاه اینترنتی:

  • سادگی:

شاید فک کنید که اگر از اِلمان ها و طراحی هایی که موجب جلب توجه بازدید کنندگان می شوند در طراحی شکل اولیه ی صفحه ی سایت استفاده کنید، خریداران عدید تری خواهید داشت، اما باید بگویم که سخت در اشتباهید؛ زیرا که بنا بر آمار بررسی ها و تحقیقاتی که متخصصان این حوزه انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که فروشگاه های موفق و پر طرفدار از طراحی های به مراتب ساده تر و بدون پیچیدگی برخوردار هستند .در واقع سادگی سایت به این معناست که تمام موارد مورد نیاز به صورت منظم و کاملاً واضح آمده باشند و از دیگر اِلمان های اضافی مثل فیلم و عکس های بی مورد که موجب سردرگمی و گیجی بازدید کنندگان می شوند، استفاده نشده باشد.

 

  • عکس های با کیفیت:

عکس جزء مهم ترین بخش ها در تهیه ی محتوای سایت به حساب می آید که از اهمیت بالایی در روند تبدیل بازدیدکننده به خریدار برخوردار است. در ابتدا لازم است تاکید کنم که استفاده از عکس محصولات را نباید به هیچ وجه فراموش کنید، زیرا که وجود عکس محصول حس اعتماد قابل توجهی به مشتری ها القا می کند. حال نکته حائز اهمیت در این مورد استفاده از عکس های کاملاً واضح و با کیفیت بالا می باشد. اگر عکس های محتوای درونی وب سایت فروشگاهی خود را از منابع اینترنتی تهیه می کنید، قطعاً کیفیت عکس ها را مورد بررسی قرار داده و بهترین مورد را انتخاب کنید. لازم به ذکر است اگر از عکس های یونیک، که توسط  خودتان از محصولات گرفته شده است، استفاده نمایید به مراتب بهتر است. البته که انجام این کار نیاز به سرمایه ی بیشتری دارد.

 

  • معرفی محصول:

معرفی محصولات را به هیچ وجه فراموش نکنید و سعی کنید بیشترین اطلاعات ممکن را در کنار ارائه تصاویر محصول در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید، به گونه ای که هیچ ابهامی در مورد ویژگی های کالای مورد نظر برای مشتری پیش نیاید.

 

  • طراحی لوگو:

یکی از بخش های مهم طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و همچنین طراحی وب سایت، شرکتی، طراحی یک لوگوی مناسب با ماهییّت فروشگاه است که بود و نبود آن کاملاً اختیاری و بنا بر نظر شخصی خودتان می باشد. اما این را بدانید که لوگو به معنای کارت ویزیت شما خواهد بود و اگر از یک نمونه لوگوی طراحی شده ی جذاب و مناسب استفاده کنید می توانید در میان رقیبان خود شناخته شده تر باشید.

 

نکات مهم در طراحی و تهیه محتوای سایت فروشگاه اینترنتی

 

  • طیف رنگ ها:

در طراحی سایت برخلاف تصور همه طیف رنگ های مورد استفاده می توانند در جذب مشتری اثر بسزایی بگذارند که نباید آن را بی اهمیت شمرد. رنگ های مورد استفاده در طراحی وب سایت فروشگاهی بهتر است در طیف هایی باشد که با برند محصولات و نوع محصولات به فروش گذاشته شده در ارتباط باشند. می بایست توجه داشت که بهره مندی از روانشناسی در انتخاب رنگ ها می تواند کمک بسیار مطلوبی باشد، چرا که استفاده از رنگ هایی که مورد تایید علم روانشناسی است همواره موجب بر جذب مشتریان هر چه بیشتری خواهند شد.

 

  • معرفی محصولات محبوب و پرفروش:

لازم است برای معرفی محصولاتی که نسبت به دیگر کالا های موجود پر فروش تر هستند، قسمت مخصوصی را طراحی کنید که در دسترس تمام بازدید کنندگان باشد.

 

  • جایگیری اطلاعات:

بهتر است مواردی را که فکر می کنید بازدید کننده را برای ثبت سفارش و انجام خرید ترغیب می کند، در بخش بالای صفحه ی وب سایت خود قرار دهید، چرا که هر مراجعه کننده ای در ابتدا این بخش را مشاهده خواهد کرد.

 

  • دسته بندی:

محصولات به فروش گذاشته ی خود را در دسته بندی های منظمی تقسیم بندی کنید، به طوری که فرایند دسترسی پیچیده ای نداشته باشند و تقاضا کنندگان به راحتی بتوانند به بررسی محصولات بپردازند. جدول بندی در این مورد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

  • پاسخ به پرسش های متداول:

اگر قسمت مخصوصی را با عنوانی مشابه با پاسخ به پرسش های متداول مشتریان اختصاص دهید، قدم بسیار مثبتی در راه طراحی مناسب سایت برداشته اید، چرا که بازدید کنندگان با مشاهده ی پاسخ سوالات خود پیش از مطرح کردن آن ها به انجام خرید همواره راغب تر می شوند.

 

  • استفاده از مطالب سئو:

وب سایت هایی که از محتوای سئو شده در صفحه ی خود استفاده می کنند و از تکنیک های سئو سایت استفاده میکنند همواره مشتریان بسیار بیشتری را به انجام خرید ترغیب می نمایند، زیرا که بازدید کننده با مشاهده ی اطلاعات جامع و مفیدی که در وب سایت ذکر شده است، اعتماد بیشتری به بالا بودن کیفیت فعالیت های وب سایت مربوطه خواهد داشت.

 

ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق

 

 علاوه بر موارد فوق مورد های بسیار زیاد دیگری چون نمایش اتوماتیک محصولات مرتبط، امکان جستجوی محصول بر اساس نام و ... وجود دارند که بهتر است در طراحی وبسایت فروشگاهی تان لحاظ کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مطالعه فرمایید.

نکات مهم و کاربردی طراحی سایت

 

ویژگی هایی که یک سایت فروشگاهی موفق دار است:

به طور کلی یک سایت فروشگاه اینترنتی موفق دارای ویژگی های جانبی بسیار گسترده ای است که بر اساس نوع عملکرد و ارائه ی خدمات آن مشخص می شوند. گفتنیست با توجه به بررسی هایی که کرده ایم می توانیم برخی از ویژگی های سایت های فروشگاهی موفق را عنوان کنیم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست:

  • از جمله بارزترین ویژگی هایی که سایت فروشگاهی موفق داراست، ایجاد امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتری ها و بازدید کنندگان می باشد. سایت های موفق همواره علاوه بر ایجاد امکان چت آنلاین در صفحه ی فروشگاهی خود، پل های ارتباطی دیگری چون ارتباط از طریق انواع شبکه های اجتماعی، برقراری تماس تلفنی و ... را در اختیار عموم بازدید کنندگان خود قرار داده اند.
  • ارائه اطلاعات دقیق در مورد قیمت تمامی محصولات به فروش گذاشته شده بدون استفاده از هیچ گونه فیلتر مخفی کننده ای.
  • وجود شرایط پرداخت از طریق روش های گوناگون نظیر پرداخت الکترونیکی، پرداخت کارت به کارت، پرداخت حضوری درب منزل هنگام تحویل محصول و ...
  • ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته از طرف کاردان ترین و مجرب ترین کارشناسان فروش، به گونه ای که در هر ساعت از شبانه روز سعی در پاسخ به پرسش های تمام بازدید کنندگان را دارند.
  • مشورت دهی آنلاین به خریداران که موجب بر رضایتمندی هر چه مطلوب ترشان می شود.
  • ارسال محصول با گذشت کوتاه ترین فاصله ی زمانی از ثبت سفارش
  • ارسال کالا با استفاده از بهترین امکانات حمل و نقلی
  • ارائه ی متنوع ترین محصولاتی که مطابق با سلیقه ی اکثر تقاضا کنندگان است، به طوری که هر کسی می تواند کالای مد نظر خود را پیدا کند.
  • ارائه انواع خدمات رایگان به مشتری ها که می تواند مواردی از قبیل ارسال رایگان محصول، ارسال هدیه، وجود امکان مرجوعیت کالا در صورت عدم رضایت و ... باشد.
  • بالا بودن امنیت پرداخت مبالغ خرید
  • ارسال محصولی که دقیقاً همان نمونه ی سفارش داده شده توسط خریدار می باشد.
  • و مورد های بسیار زیاد دیگر.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و دریافت قیمت طراحی سایت میتوانید با شرکت طراحی سایت ساپرن، تماس بگیرید و سفارش سایت فروشگاهی خود را انجام دهید.

ارسال نظر

محاسبه قیمت طراحی سایت
هزینه سئو سایت
درخواست مشاوره