yandex

نحوه ساخت استراتژی مناسب برای تولید محتوا سایت

نحوه ساخت استراتژی مناسب برای تولید محتوا سایت

نحوه ساخت استراتژی مناسب برای تولید محتوا سایت

تولید محتوا یکی از مهم ترین کارهایی است که هر وب مستر باید آن را به صورت اصولی و استاندارد جهت خدمات سئو سایت انجام دهد.

تولید محتوا و تحویل دادن آن به کاربران سایت، یکی از مهم ترین مسائلی است که از زمان به کار آمدن و بروزرسانی شدن الگوریتم مرغ مگس خوار و یا HummingBird بر روی هزینه سئو سایت و بهینه سازی تاثیر بسیار زیادی دارد و حتی RankBrain نیز به این مسئله توجه شایانی دارد!.

در نگاه اول ممکن است برای هر شخصی چنین مسئله ای آسان به نظر بیاید، اما در عمل چه گونه صورت می گیرد؟ بسیاری از سئوکاران فکر می کنند که می توانند با تولید محتوا سایت به تنهایی بازدیدهای بسیاری به سایت خود سوق دهند.

مشکل اینجا است که کلمه کلیدی خاص به تنهایی نمی تواند برای شما بازدیدهای بسیاری را بفرستد و اگر به این مسئله شک دارید، از یکی از مشتریان خود بپرسید به هنگامی که در گوگل و یا دیگر موتورهای جستجوگر اقدام به جستجو یک کلمه کلیدی / سوال می کند، آیا به نیازهای خود جواب می دهد و می تواند پاسخ دلخواه خود را ببیند یا خیر!.

مطمئنا چنین کاری به راحتی صورت نخواهد گرفت و کلمه کلیدی نمی تواند به تنهایی نیازهای یک شخص را برطرف کند.

از حق نگذریم، کلمات کلیدی باعث می شوند تا برند شما در معرض دید بسیاری از افراد قرار بگیرند و البته به گونه ای شده که دیگر برای کلمات کلیدی وب مستران حرف خاصی ندارند و صرفا مسائل تکراری را یادآوری می کنند که می تواند برای وب سایت شما بازدیدهای طبیعی بیاورد.

 

جذب بازدید برای سایت از طریق محتوا

 

آیا افرادی که به سایت شما سر می زنند، تبدیل به مشتری می شوند؟

جا به جایی از کلمه کلیدی برای به دست آوردن بازدید به محتوا محوری و کاربر پسندی مطمئنا نتیجه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و کسی که وارد سایت شما می شود متوجه این مسئله خواهد شد که بیزینس شما با دیگر کسب و کارها کاملا فرق دارد و شما را خاص می بیند.

البته نباید تحقیق کلمه کلیدی پرمخاطب را فراموش کرد!، کلمات کلیدی خاص تا به امروز جایگاه پرطرفداری را میان کاربران برای جستجو دارند و می تواند برند شما را درخشان کند و بازدیدهایی برای بهبود جایگاه سایت در گوگل و الکسا بیاورد.

دقت کنید که کلمات کلیدی می تواند برای شما بازدیدهای خاص و طبیعی بیاورد اما بسیاری از افراد قرار نیست مشتری شما شوند و اگر برای وب سایت خود تولید محتوا با کیفیت را انجام ندهید مطمئنا نمی توانید به خواسته های خود برسید و کسی که وارد سایت شما می شود، انتظار این را دارد که تولید محتوا با کیفیت را از سوی تیم / کسب و کار شما ببیند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید :

اینفوگرافیک در طراحی سایت

 

تبدیل بازدیدکننده به مشتری برای سایت

 

فرق تولید محتوا برای بازدیدکنندگان و از طریق کلمه کلیدی خاص در چیست؟

سوال مهمی به وجود می آید و این است که فرق تولید محتوای سایت برای کسانی که از سایت شما بازدید می کنند و کسانی که از طریق کلمه کلیدی خاص وارد سایت شما می شوند در چیست.

یک بازاریابی تولید محتوا از زمانی شروع می شود که هدف شناسایی برند و خاص بودن کسب و کار شما به مخاطب باشد.

اگر می خواهید که بدانید مردم در رابطه با کسب و کار شما چه می گویند،می توانید بر روی کلمات کلیدی خاص تحقیق کنید ولی اگر قصد دارید تا مردم کسب و کار شما را درک کنند و متوجه وجود شما در این دنیا شوند، باید بر روی تولید محتوا برای بازدیدکنندگان تمرکز کنید!.

خودتان را جای مشتری / بازدید کننده حساب کنید، آیا زمانی که شما جستجو می کنید تمام اطلاعات لازم را به دست می آورید؟

اگر شما واقعا تولید محتوای سایت را در طراحی سایت به صورت عالی انجام می دهید و اطلاعات لازم را درون مقاله قرار می دهید، چرا بازدیدکننده صرفا باید به کلمه کلیدی توجه کند و بر روی آن محدود شود؟

 

کسی که قصد دارد بازاریابی تولید محتوای سایت را انجام دهد، باید به نکات زیر توجه کند و از خود سوال های زیر را بپرسد!.

  • بازدیدکنندگان وب سایت چه کسانی هستند؟

  • هدف و نیاز افراد از بازدید سایت چیست؟

  • چنین افرادی دوست دارند چه محتوایی را بخوانند؟

  • نظر آن ها در رابطه با وب سایت چیست؟

  • چگونه می توان با تخصص برند را خاص جلوه داد و برند سازی کرد؟

  • چگونه می توان با استفاده از تخصص هایمان به نیاز مردم و بازدیدکنندگان جواب دهیم؟

 

تولید محتوا برای بازدیدکنندگان

 

زاویه مناسب و خاص برای تولید محتوا سایت را پیدا کنید!

رمز موفقیت برای ارتباط بین شما و مخاطبینی که به سایت شما سر می زنند، پیدا کردن زمینه مناسب برای تولید محتوای سایت است و اگر بتوانید آن را پیدا کنید، قطعا می توانید روابط خود را با بازدیدکنندگان سایت، محکم تر از قبل کنید.

مخاطب قبل از اینکه مقاله را بخواند، در ابتدا نگاهی به عنوان مقاله می اندازد و اگر ببیند که عنوان جذابی به خود گرفته است، فکر می کند که آن مقاله ارزش خواندن را دارد و سپس اقدام به مطالعه آن می کند.

 

عنوان مطلب باید به گونه ای باشد که کل موضوع مقاله را در بر بگیرد.

 

معمولا برای برندها، مسئله خاص کردن محصولات خود یک چیز ناشناخته ای است و بیشتر سعی دارند چیزی را عرضه کنند که دیگران نیز عرضه می کنند، باید بدانید که اگر قصد فروش محصولات خود را دارید، حتما باید از دیگران تمایز داشته باشید و مخاطب فرق شما با دیگران را متوجه شود!.

حال ممکن است فکر کنید که صرفا باید برای یک موضوع خاصی تولید محتوا انجام داد،آیا این به نوعی محدودیت نیست؟

به عنوان یک سئوکار، باید اعتراف کرد، بسیار سخت است بسیاری از کلمات کلیدی مناسب که مناسب محتوا هستند را به فراموشی سپرد و آن ها را در استراتژی برای تولید محتوا استفاده نکرد و واقعیت این است که شما با استفاده از کلمات کلیدی که حال در دست دارید، می توانید به صورت واقعی و طبیعی بازدیدهایی را به سمت سایت خود سوق دهید.

اما حال اگر آن کلمات کلیدی، نتواند مورد پسند بازدیدکنندگان شما قرار بگیرد و با تخصص های شما همخوانی نداشته باشد، حال بازدیدکنندگان تبدیل به چه چیزی می شوند؟مشتری؟صرفا بازدید کننده؟

مطمئنا بر روی مطالبی که شما جمع آوری کرده اید و منابعی که در اختیار افراد قرار داده اید، بازخورد چندان مناسبی را دریافت نخواهید کرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید :

آشنایی با شرکت های طراحی سایت

 

انتخاب زاویه مناسب برای تولید محتوا

 

حال به سوال مهمی می رسیم که،چگونه می توان استراتژی تولید محتوا را ایجاد کرد؟

نحوه ساخت استراتژی مناسب برای تولید محتوا سایت

  • اهداف خود را مشخص کنید!.

ابتدا از آخر شروع کنید، ببینید که انتظار دارید با این کارتان به کجا برسید؟ آیا صرفا می خواهید آمار و ارقامی را در دست داشته باشید؟

آیا دوست دارید آمار فروش محصولات خود را افزایش دهید؟

می خواهید تعداد آمار خبرخوان (Newsletter) وب سایت را افزایش دهید؟

در ابتدا قصد خود را از ایجاد استراتژی برای تولید محتوا مشخص کنید.

شما با این کار می توانید به راحتی به نیازهای خود پاسخ دهید و جواب این گونه مسائل پیشاپیش برای شما روشن باشد.

شما باید بتوانید استراتژی های خود را مدیریت کنید و به دنبال اثبات کارآمدی آن باشید.

برخی اوقات نیاز است تا لیوان آبی را که در دست دارید را کنار بگذارید و به دنبال اهداف بهتر باشید.

یادتان نرود که شما باید تمام توان و تخصص های خود را به کار بگیرید تا ارتباط خود را با مخاطب حفظ کنید.

یک بیزینس مانند دلال خرید و فروش ماشین،هدفش این است که مردم با او معامله کنند و صاحب ماشین شوند و خود نیز در این میان به سودی برسد.

به عنوان مثال در طراحی سایت فروشگاهی محتوای آن ها حتما نیاز نیست که دروازه مستقیمی به سوی فروش محصولات باشد ولی به گونه ای باید عمل کند تا بتواند به سوالاتی که در ذهن خریدار به وجود آمده را پاسخ دهد و بداند که مراحل خرید و فروش ماشین به چه صورت است.

با این کار،شخص عملا باعث می شود تا خریدار اعتمادش نسبت به چنین کسب و کاری جلب شود و اقدام به خرید محصول کند.

 

هدف از تولید محتوای سایت چیست؟

 

  • نقطه ظعف خریدار را پیدا کنید و آن را هدف اصلی خود قرار دهید!.

قدم بعدی،پیدا کردن و شناسایی مخاطب است و ببینید که چه کسی قرار است از شما محصولی را تهیه کند و مطمئنا در این میان، باید بتوانید مشکلات کاربران و خریداران را پوشش دهید.

ممکن است افراد بر روی این مسائل،نگاه بسیار پررنگی داشته باشند که نتوانند به سادگی از آن عبور کنند.

  • خدمات به مشتری

  • فروش

  • پشتیبانی فنی

  • مدیریت محصول

  • بازاریابی محصول

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

 

ببینید که مشتریان شما بیشتر جذب چه چیزی می شوند و بدانید که تمام تلاش آن ها برای چیست و از این سو اقدام به طراحی سایت و  تولید محتوای سایت کنید و به سوالات آنان پاسخ دهید.

یک واقعیتی که وجود دارد، ممکن است در ابتدای کار شما کاربران زیادی نداشته باشید و ندانید که در چه زمینه ای باید تولید محتوای سایت را انجام دهید و از این جهت پیشنهاد می شود تا سری به انجمن ها در سطح اینترنت بزنید و مطالب مردم را بخوانید.

همچنین Subreddit هایی که در سطح وب سایت Reddit وجود دارد و اگر بتوانید با کسب و کار خود آن ها را همگام سازی کنید و Subreddit هایی پیدا کنید که با کار شما مرتبط باشد، مطمئنا می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند و مطالب خوب و دست اولی را به شما هدیه دهد.

اگر در ایران فعالیت می کنید، می توانید سری به مطالب اینستاگرامی و تلگرامی بزنید و در گروه ها فعال باشید و نیازهای آن ها را به صورت تولید محتوا در وب سایت خود برطرف کنید و اگر می بینید که در خارج از کشور ایران فعالیت دارید، می توانید در لینکدین و فیسبوک فعالیت خود را آغاز کنید و در آن جا اقدام به شناسایی مشکلات افراد نسبت به کسب و کار خود پیدا کنید و آن ها را پوشش دهید تا همه را به سمت سایت خود سوق دهید.

 

شناسایی نیازهای مشتری وب سایت

 

  • تخصص برند خود را تعیین کنید!.

ببینید که چه چیزی می تواند برند شما را خاص جلوه دهد، اصلا به محصول بودن آن فکر نکنید بلکه ببینید چه موضوعی باعث می شود تا مخاطبین را سازماندهی کند و چگونه می توانید برای گسترش آن اقدام به عمل کنید.

بسیاری از افراد از اینکه صرفا فقط و فقط تمام تمرکز خود را بر روی یک موضوع بگذارند می ترسند و فکر می کنند که کار اشتباهی است و می تواند برای آن ها این روند تبدیل به یک کابوس شود.

برای مثال Marcus Sheridan که قبل از اینکه وبلاگ نویسی را شروع کند، اقدام به نصب سیستم استخر خانگی می کرده و پس از شروع وبلاگ نویسی، او در زمینه استخر اطلاعات بسیار زیادی داشته و در وبلاگ خود اقدام به پاسخ به سوالاتی می کرده که کاربران از او می پرسیدند. رفته رفته تبدیل به یکی از بزرگترین کسب و کارهای اینترنتی در زمینه استخر شد.

هزاران نفر روزانه به دنبال اطلاعاتی درباره نصب استخر هستند و ممکن است در سطح اینترنت مطالب بسیار زیادی یافت شود که در رابطه با استخر نوشتند، اما مخاطب به دنبال چیزی است که به صورت جامع و کامل باشد و بتواند به تمامی نیازهایش پاسخ دهد. حال Marcus با وبلاگ نویسی که آغاز کرد، توانست به نیازهای مشتریانش پاسخ مثبت دهد و آن ها را به طور کامل راهنمایی کند.

زاویه مناسب محتوا خود را پیدا کنید. کافی است برای این کار موارد دوم و سوم را کنار همدیگر قرار دهید و ببینید که شکل محتوای شما به چه صورت است. بر اساس زاویه تعیین شده، چندین تولید محتوا با پتانسیل بالا را توسعه دهید. وقت آن رسیده تا طوفانی را به پا کنید. حال زمینه محتوا خود را شناسایی کردید و دیگر تولید محتوای سایت برای شما بسیار آسان تر است و می توانید در زمینه مورد نظر خود محتوا مناسب را تولید کنید و علاوه بر آن با استفاده از کلمات کلیدی صحیح، روابط خود را همچنان با بازدیدکنندگان حفظ کنید.

مطمئنا شما با این کار می توانید افزایش فروش را احساس کنید و محصولات خود را بهتر از قبل مدیریت کنید.

 

  • هدایت کردن کلمات کلیدی

حال که شما تولید محتوای سایت را به درستی انجام داده اید، می توانید کلمات کلیدی دلخواه خود را بر اساس موضوعات به وجود آمده هدایت کنید و بهترین آن ها را پیدا کنید و سپس بر روی آن مانور دهید تا بیشترین نتیجه را از موتورهای جستجوگر دریافت کنید.

ابزارهایی که به شما می توانند در این زمینه کمک کند:

 

هدایت کردن کلمات کلیدی

 

  • تقویم تولید محتوا در دستانتان باشد!.

بر اساس کلمات کلیدی که انتخاب کردید،به صورت مداوم و بر اساس تقویم اقدام به انتشار مطالب کنید و این گونه می توانید نگاه موتورهای جستجوگر از جمله گوگل و بینگ و مخاطبین را به سوی خود سوق دهید.

برای داشتن یک تقویم مناسب می توانید از منابع زیر استفاده کنید:

  • Hubspot
  • Google Sheet

 

  • معنی موفقیت را برای خود مشخص کنید!.

یک باره که تولید محتوا را بر اساس استراتژی تعیین شده پیش رفتید، مطمئنا احساس موفقیت به شما دست پیدا خواهد کرد و می توانید به راحتی برای تولید محتوای سایت بیشتر تمرکز بهتری داشته باشید و با استفاده از آن،فروش محصولات خود را چندین برابر بیشتر کنید و ارتباط خود را همچنان با مشتریان حفظ کنید.

رفته رفته کسب و کار شما به مرور زمان گسترش پیدا خواهد کرد و جمعیت بسیار زیادی برای بازدید از سایت شما خواهند آمد و می توانید به راحتی بازدید کنندگان را تبدیل به مشتری دائم کنید.

 

  • تولید محتوا!

حال تمامی قطعات پازل به دست آمده و نوبت چیدن به ترتیب آن است، حال شما اطلاعات مورد نیاز را به دست آوردید و همچنین کلمات کلیدی مناسب را در دستان خود مشاهده می کنید.

باید ببینید چگونه می توانید تولید محتوا را انجام دهید به گونه ای که مورد پسند کاربر قرار بگیرد.

بر اساس زاویه به دست آمده و همچنین کلمه کلیدی اصلی که در اختیار دارید می توانید بدانید که چگونه باید یک موضوع را شرح دهید و اصول سئو سایت را به صورت استاندارد در مقاله رعایت کنید تا صنعت و کسب و کار خود را آغاز کنید.

باید دقیقا برای کلمه کلیدی که در دست دارید تولید محتوا انجام دهید و آن کلمه کلیدی بتواند جایگاه شما را در موتورهای جستجوگر بهبود دهد و بازدیدهای بسیاری را به سمت سایت شما سوق دهد.

به هنگامی که شما تولید محتوای سایت را انجام داده اید و سپس اقدام به انشار آن کردید، همانند کار سئو، باید منتظر نتایج آن باشید تا ببینید که چه اتفاقی رخ می دهد و مدام باید داشبورد و پنل کاربری خود را بررسی کنید و آمار و ارقام آن را زیر نظر بگیرید و بر اساس آن به خواسته هایتان از طریق تولید محتوا برسید.

اگر دیدید که پس از چندین ماه مقاله شما آنچنان بازدیدی را جذب نکرده و در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، جایگاه مناسبی برای خود پیدا نکرده باید مجددا نیم نگاهی به استراتژی خود بی اندازید.

به قول Joe Pulizzi که می گوید از خود بپرسید، حال اگر محتوا نمایش داده نشد باید چه کار کرد؟آ یا باید به طور کلی بازار را ترک کرد؟

جواب این سوالات "خیر" است.

بلکه شما باید مجددا به زاویه و زمینه تولید محتوا خود نیم نگاهی بی اندازید و ببینید که اشکال کار از کجاست!. چون تمامی این موارد بر روی هزینه سئو سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود. جهت راهنمایی بیشتر در این زمینه و سئو سایت میتوانید با شرکت طراحی سایت ساپرن در تماس باشید.

ارسال نظر

محاسبه قیمت طراحی سایت
هزینه سئو سایت
درخواست مشاوره